Zdaj ješ za dva

Ura je skoraj ena ponoči, sredi tedna.
“Lubek, spiš? Jaz nemorem spat, jaz bi jedla. Špinačo bi jedla.”

Nosečnica se pogosto krat v času nosečnosti lahko sreča z določenimi prehrambenimi izzivi. Od tega, da ima sama nenavadna, nepotešljiva poželjenja po dodločeni hrani, včasih tudi ob nemogočih urah, do tega, da se okolica vtikuje v njeno prehrano.

“Zdaj ješ za dva!”

Je že res, da ješ za dva, vendar ne količinsko, temveč premišljeno!

V času nosečnosti ženska, v svojem telesu, doživi veliko sprememb. Med ostalim se tudi povečujejo potrebe po določenih vitaminih, mineralih in drugih snoveh. Narava je poskrbela, da se žensko telo popolnoma prilagaja nosečnosti in njenim potrebam. Tako kot zna telo samostojno delovat, se samostojno prilagaja nosečnosti, hormonsko optimalno sodeluje z različnimi potrebami, v različnih obdobjih nosečnosti, tako zna telo samo sporočiti mamici kateri vnos hrane mora povečati, da bosta z otročkom zdrava in se bo lahko otroček optimalno razvijal.
Telo ima v sebi nekakšen podzavestni program, ki ve, katera hrana vsebuje določene svnovi. Kaj to pomeni? To pomeni, da recimo v primeru, da telo zazna, da je nivo železa v krvi padel, se telo odzove s poželjenjem po določeni hrani. Skozi izkušnje telo dobi informacije, nekakšen program, katera hrana, vsebuje določene snovi. Hrano vidimo, vohamo, okusimo in potem jo telo brez naše zavesti predela in izkoristi njene dobrote. Telo torej dobi podatke kateri vnos hrane zagotovi določeno povečanje določene snovi.
Posledično se telo, ob zaznavi potrebe po določeni snovi, odzove s poželjenjem po določeni hrani in prav je, da ji prisluhnemo. Potrebno je imeti tudi razum, da zaužijemo določeno hrano, ki je v času nosečnosti varna, ne povečuje možnosti določenih okužb, ne vsebuje škodlljivih substanc ali pa pazimo na količino vnosa določene hrane, saj prekomerno uživanje določene hrane lahko povzroči rekacije, kot je recimo driska, ki lahko nevarno obremeni telo nosečnice.
Iz tega razloga, je priporočljivo, da v času nosečnosti, obdržimo svoje prehrambene nevade. V kolikor pa nosečnica čuti potrebo po drugačni prehrambeni navadi pa je priporočljivo, da se posvetuje s strokovnim svetovalcem za prehrano oz. nutricionistom, še preden v času nosečnosti spremeni svoje prehrambene navade.

Kaj pa prehrambeni dodatki?
Dobro in premišljeno izbrani prehrambeni dodatki so dobra izbira za nosečnice, ki ne morejo zagotovit redno uživanje raznolike, zdrave in za zdravje bogate hrane. Vendar telo iz prehrambenih dodatkov absorbila bistveno manj vitaminov in mineralov kot iz hrane. Zato je dobro, da uvložimo trud v pravilno prehrano.

Nosečnica se naj prehranjuje
*zdravo
*premišljeno
*usmerjeno
*redno
*pametno
*raznoliko
*bogato (vitaminsko in mineralno) …

Kaj naj jem?
Predlagamo in naštevamo po vrstnem redu vsebnosti snovi glede na hranilno gostoto.

Železo

*timijan
*semena kopra
*kumina
*peteršilj
*bazilika
*špinača

Cink

*telečja jetrca
*gobe Crimini
*špinača
*gobe Shiitake
*goveja ribica
*bučke
*beluši

Magnezij

*blitva
*špinača
*alge
*bazilika
*bučke
*semena koriandra
*listje bele repe

Kalcij

*bazilika
*semena kopra
*listje bele repe
*timijan
*špinača
*origano

Vitamin B1 (Tiamin)

*Romaine solata
*beluši
*gobe Crimini
*špinača
*sončnična semena
*tuna
*zelena

Vitamin B2 (Riboflavin)

*gobe Crimini
*telečja jetrca
*špinača
*Romaine solata
*gobe Shiitake
*beluši blitva

Vitamin B6 (Pirodoksin)

*špinača
*paprika
*listje bele repe
*gobe Shiitake
*česen
*tuna

Vitamin B12 (Kobalamin)

*sardine
*losos
*tuna
*trska (riba)
*ovčetina
*pokrovače
*škampi
*govedina

*jogurt
*mleko
*jajca
*sir

*rjavi šampinjoni

Vitamin B9 (Folna kislina)

*leča
*špinača
*ohrovt
*listje repe
*redeča pesa
*Romaine solata
*listje gorčice
*špargli
*brokoli
*cvetača

Vitamin C

*paprika
*peteršilj
*brokoli
*cvetača
*jagode
*limona

Vitamin D

*losos
*škampi
*sardine
*kravje mleko
*gobe Shiitake
*Trska (riba)
*jajca

Vitamin A

*korenček
*špinača
*listje bele repe
*alge
*peteršilj
*paprika

Vitamin E

*listje gorčice
*blitva
*špinača
*sončnična semena
*listje bele repe
*mandlji
*ohrovt

Omega 3

*lanena semena
*klinčki
*orehi
*origano
*losos
*cvetača

Oglej si tudi kaj je to ELS prehrana

Ti je prispevek všeč? Hvala, ker tudi ti prispevaš z donacijo! DONIRAM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Rating*